Ποι@ Είμαστε

Ποιες, ποι@, ποιοι ειμαστε

Η συνέλευση του RADical Pride συστάθηκε το Νοέμβριο του 2015-αρχικά ως Ανοιχτή Πρωτοβουλία για ένα αυτο-οργανωμένο 5ο Thessaloniki Pride- από μερίδα ΛΟΑΤΚΙΑ+ ατόμων και συλλογικοτήτων που επιθυμούσαμε να αναδείξουμε έναν άλλο τρόπο διεξαγωγής των Pride. Ανοιχτό, αυτό-οργανωμένο, συμμετοχικό. Για εμάς, οι διεκδικήσεις του Pride είναι κάτι παραπάνω από τις δύο -έως πέντε- μέρες χρονομετρημένης ελευθερίας μία φορά το χρόνο. Στόχος μας είναι η κατ’ ουσίαν ανάδειξη της ΛΟΑΤΚΙΑ+ καθημερινότητας. Μιας καθημερινότητας που πλάθεται με τα πιο απαρχαιωμένα και συντηρητικά κοινωνικά υλικά. Αποτέλεσμα: στερεοτυπικά διαμορφωμένες αντιδράσεις προς καθετί το διαφορετικό. Προϊόν αυτών των συνθηκών, ιδίως στα χρόνια της οικονομικής κρίσης και της συνακόλουθης ανόδου της φασιστικής απειλής, καθίσταται το ολοένα και πιο ασφυκτικό κλίμα ζωής και επιβίωσης των ΛΟΑΤΚΙΑ+ ατόμων και των άλλων κοινωνικά και οικονομικά καταπιεσμένων ομάδων.

Ένα Pride «από τα κάτω και με τις/τ@/τους κάτω»

Διαμορφώνουμε ένα Pride αυτοχρηματοδοτούμενο. Χωρίς χορηγίες από εταιρίες, πρεσβείες  και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ένα Pride από εμάς. Για όλες, όλ@ και όλους εμάς. Μακριά από τις λογικές και πρακτικές των κλειστών οργανωτικών επιτροπών του εταιρικού Thessaloniki Pride. Με μέλη της συνέλευσης και όχι εθελοντές. Δομικοί λίθοι του αυτο-οργανωμένου Pride είναι οι ανοιχτές συνελεύσεις, στις οποίες ο λόγος κάθε μέλους έχει ίση βαρύτητα και επιρροή στη συνδιαμόρφωση των αποφάσεων. Αυτός είναι και ο λόγος που το ετήσιο κάλεσμά μας για τη διοργάνωση του αυτο-οργανωμένου Pride είναι πάντα ανοιχτό σε άτομα και συλλογικότητες. Βάση του καλέσματος αποτελεί ένα κείμενο-πλαίσιο, το οποίο συνδιαμορφώνεται στις ανοιχτές συνελεύσεις μας που ξεκινούν κάθε φθινόπωρο.

Πάνω σε ποιες θεματικές;

Ως βασικοί θεματικοί άξονες τίθενται ζητήματα που οι περισσότερες προηγούμενες συλλογικότητες για το Pride της πόλης δεν άγγιξαν στο πλαίσιο διαλόγου και τοποθέτησης. Τέτοιες θεματικές είναι: η διεύρυνση της συζήτησης για το τρανς ζήτημα με την ανάδειξη των μη δυϊκών ταυτοτήτων φύλου (non binary, gender queer και άφυλα άτομα), η πολυσυντροφικότητα και οι εναλλακτικές μορφές οικογένειας ή/και συμβίωσης, η αμφισεξουαλικότητα και ο πανσέξουαλ προσανατολισμός, η σεξουαλικότητα των αναπήρων, η άρση του αποκλεισμού των ΛΟΑΤΚΙΑ+ ηλικιωμένων, οι ΛΟΑΤΚΙΑ+ πρόσφυγες και μετανάστριες, οι εμπειρίες που προκύπτουν από την intersex ταυτότητα, καθώς και από τον asexual προσανατολισμό.

Με δεδομένο ότι τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα αφορούν και το ΛΟΑΤΚΙΑ+ κόσμο, αποτελεί σταθερή μας στάση η ενασχόληση με αυτά, ιδίως με την οροθετικότητα στον HIV και τις ηπατίτιδες, στα πλαίσια δράσεων με βιωματική, κοινωνική και ταξική προσέγγιση.

Στο λόγο και τη δράση μας συμπεριλαμβάνεται και ο συνολικός αγώνας ενάντια στην πατριαρχία σε όλες τις εκφάνσεις της (ετεροκανονικότητα, ομοφοβία, τρανσφοβία, κουλτούρα του βιασμού cis και trans γυναικών, καταδίκες γυναικών που αμύνθηκαν στην έμφυλη βία, σεξιστικός λόγος στα ΜΜΕ και στην καθημερινότητα, χοντροφοβία κλπ). Οι παραπάνω θεματικές ανοίγονται δυνητικά και στο πλαίσιο αυτομορφώσεων, οι οποίες ισχυροποιούν και παγιώνουν τα θεωρητικά μοντέλα των λοιπών εξωστρεφών δράσεων.

Καταπίεση, κοινωνική αδικία και πολλαπλές διακρίσεις
στους καιρούς της πατριαρχίας

Η γενικότερη δραστηριοποίησή μας διαμορφώνεται στη βάση της άρρηκτης σύνδεσης των κοινωνικών αδικιών και προκαταλήψεων με την επιβολή της πατριαρχίας. Βέβαια, ο σεξισμός και η ετεροκανονικότητα, ως βασικά στοιχεία της πατριαρχίας, εμφανίζονται κατά κύριο λόγο ως αυτόνομες καταπιέσεις. Τίποτε δεν εξασφαλίζει ότι κάποιος που παλεύει γενικά ενάντια στο σύστημα είναι αυτόματα και αντισεξιστής και αντιομοφοβικός/αντιτρανσφοβικός. Αλλά για εμάς είναι επίσης ξεκάθαρο ότι ο σεξισμός και η ετεροκανονικότητα αξιοποιούνται και ενισχύονται από το σύστημα, δηλαδή από τις πολιτικές, οικονομικές, εκπαιδευτικές και εκκλησιαστικές δυνάμεις του συστήματος. Τίποτε πιο χρήσιμο για το σύστημα από το να ενισχύει τη διάσπαση της κοινωνικής πλειοψηφίας σε επιμέρους κομμάτια, που παράλληλα με την καταπίεση που δέχονται από το σύστημα, καταπιέζουν το ένα το άλλο.

Με αυτόν τον τρόπο, ενθαρρύνονται πολλοί στρέιτ λευκοί ντόπιοι εργαζόμενοι αρτιμελείς άνδρες να καταπιέζουν τις γυναίκες, τις/τους ΛΟΑΤΚΙΑ+, τα άτομα με αναπηρίες, τις μετανάστ(ρι)ες και τους πρόσφυγες, τους ρομά, τους ανθρώπους που ανήκουν σε εθνικές μειονότητες (Τούρκοι της Θράκης και εθνικά Μακεδόνες). Και αντιστοίχως πολλές λευκές ντόπιες γυναίκες και ΛΟΑΤΚΙΑ+ άτομα ενθαρρύνονται να καταπιέζουν τους μετανάστες και τα μέλη των εθνικών μειονοτήτων. Κάποιες από αυτές τις σχέσεις καταπίεσης ισχύουν φυσικά και αντίστροφα (μετανάστριες και εθνικά Μακεδόνες που καταπιέζουν τις/τους ΛΟΑΤΚΙΑ+ κλπ). Το σύστημα έχει φροντίσει να κατοχυρώσει και επισημοποιήσει τις προϋπάρχουσες καταπιέσεις, τοποθετώντας μάλιστα στην κορυφή της πυραμίδας τους στρέιτ λευκούς ντόπιους εργαζόμενους αρτιμελείς άνδρες, ως αυτούς που υφίστανται τη συγκριτικά λιγότερη καταπίεση. Για το σύστημα η καταπίεση είναι βασικό, ταυτοτικό στοιχείο. Υπό το πρίσμα αυτό αναγνωρίζουμε ότι και οι υπόλοιπες κοινωνικές αδικίες και προκαταλήψεις συνδέονται με την πατριαρχία.

Η σύνδεση αυτή γίνεται ακόμα πιο εμφανής, αν εντοπίσουμε και αναδείξουμε το πλέγμα πολλαπλών καταπιέσεων που υφίσταται ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Πχ, η συντριπτική πλειονότητα των ΛΟΑΤΚΙΑ+ ατόμων ανήκουμε στις εργαζόμενες τάξεις της κοινωνίας (εργαζόμενοι με εξαρτημένη σχέση εργασίας, άνεργες, αυτοαπασχολούμενοι). Κάποιες, κάποι@ και κάποιοι ανήκουμε παράλληλα στην τουρκική ή μακεδονική μειονότητα. Άλλες συμβαίνει να είμαστε μετανάστριες ή πρόσφυγες. Πολλοί από εμάς είμαστε φοιτητές και φοιτήτριες στα πανεπιστήμια μετά το σαρωτικό πέρασμα του νεοφιλελευθερισμού και όλα όσα κάτι τέτοιο συνεπάγεται: ταξικός διαχωρισμός, εντατικοποίηση των σπουδών, περιορισμός της ακαδημαϊκής ελευθερίας.

Με πολλές, πολλ@ και πολλούς μαζί

Σε αυτό το πλαίσιο, η αυτό-οργάνωσή μας υπογραμμίζει, όπως οφείλει, την κινηματική και αντισυστημική προσέγγιση του δικού μας Pride. Συνεπώς, η επαφή μας και με τα υπόλοιπα κινήματα που δρουν στη Θεσσαλονίκη φαντάζει αναγκαία για μία κοινωνία ίσων δικαιωμάτων, πολιτικοκοινωνικής ελευθερίας και ευθύνης για όλους τους ανθρώπους.

RADical Pride

Αυτό-οργανωμένο Thessaloniki Pride, για τις Διεκδικήσεις των ΛΟΑΤΚΙΑ+ και την Απελευθέρωση Φύλου και Σεξουαλικότητας

cropped-cropped-rad-1.png

 

 

JFKFJWS       Η Ανοιχτή Πρωτοβουλία για ένα αυτο-οργανωμένο 5ο Thessaloniki Pride προέκυψε το περασμένο φθινόπωρο από ΛΟΑΤΚΙA+ Λεσβίες, Ομοφυλόφιλοι, Αμφιφυλόφιλοι, Τρανς, Κουίρ, Ίντερσεξ, Ασέξουαλ} άτομα και ομάδες της Θεσσαλονίκης που θεωρούμε ότι οι κλειστές διαδικασίες διοργάνωσης του Pride της πόλης θα το οδηγήσουν αργά ή γρήγορα σε μαρασμό, απομαζικοποίηση, εμπορευματικοποίηση και αποδυνάμωση των ΛΟΑΤΚΙA+ κινηματικών διεκδικήσεων.

Οι κλειστές οργανωτικές επιτροπές είναι φανερό ότι δεν εκφράζουν τη ΛΟΑΤΚΙA+ κοινότητα της πόλης, αλλά μόνο τα ολιγάριθμα μέλη των επιτροπών.

Εμείς επιθυμούμε τα Pride να γίνονται χωρίς καμία χορηγία, αλλά να σχεδιάζονται και να αυτοχρηματοδοτούνται “από τα κάτω”, μέσα από ανοιχτές, αντιιεραρχικές και αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες, έτσι ώστε να μπορεί η καθεμία και ο καθένας να συμβάλει με τον τρόπο της/του.
Με βάση τις ανοιχτές συνελεύσεις που ως σήμερα πραγματοποιήθηκαν, τέθηκε ως κύριος προβληματισμός η ανάγκη ανάδειξης θεματικών, οι οποίες έως τώρα έμπαιναν στο περιθώριο από τις προηγούμενες διοργανώσεις, όπως ιδίως η διεύρυνση της συζήτησης γύρω από το τρανς ζήτημα, η πολυσυντροφικότητα, οι εναλλακτικές μορφές οικογένειας, η αμφισεξουαλικότη-τα, οι εμπειρίες που προκύπτουν από την intersex ταυτότητα, καθώς και από τον ασέξουαλ προσανατολισμό.https://www.facebook.com/ourpridethess/?fref=ts